Odense Teater sælger billetter til vores egne produktioner samt gæstespil. Desuden har vi mulighed for at formidle salg af billetter til arrangementer, som arrangeres af eksterne arrangører.
Hvis der er tale om en ekstern arrangør, er det alene denne, som har ansvar for arrangementets afholdelse og indhold. Odense Teater er således ikke ansvarlig, hvis arrangementet ikke afholdes, f.eks. som følge af den eksterne arrangørs konkurs. Odense Teater er heller ikke ansvarlig for arrangementets indhold.
Der kan være mulighed for tilkøb af f.eks. mad og drikkevarer i forbindelse med et arrangement. Dette bliver leveret af tredjepart, så Odense Teater formidler alene salget og har ikke ansvar for produktet.
Dette gør sig også gældende såfremt Odense Teater formidler salg af merchandise.
De følgende salg- og leveringsbetingelser beskriver de vilkår, som gælder for køb hos Odense Teater. Særlige vilkår for det enkelte arrangement kan desuden fremgå af vores hjemmeside.
Når du handler hos os, accepterer du vores salgs- og leveringsbetingelser. Hvis du ikke kan acceptere salgs- og leveringsbetingelserne, skal du ikke foretage et køb.
Du skal medbringe en billet, som skal kunne scannes af vores personale ved indgangen, før du kan få adgang til arrangementet. Digitale billetter kan medbringes udprintet eller fremvises på smartphone.
En billet giver adgang for én person til det arrangement, som billetten er købt til. Datoen og tidpunket for arrangementet fremgår af billetten og salgsprocessen. Til de arrangementer, hvor der er nummereret placering af publikum, fremgår billettens pladsnummer af din billet og salgsprocessen.
Hvis du har mistet din billet forud for et arrangement, skal du tjekke din mail for en digital kopi. Hvis ikke du kan finde den der, skal du i god tid inden arrangementets afholdelse kontakte vores kundeservice.
Det er tilladt at overdrage sin billet til andre, medmindre andet fremgår af billetten. Til gengæld må du ikke sælge din billet videre til en højere pris end den oprindelige, ifølge lov om videresalg af billetter til kultur- og idrætsarrangementer § 1.
Odense Teater påtager sig intet ansvar for billetter, der ikke er købt direkte gennem teatret.
Du må desuden ikke udbyde billetter fra Odense Teater i konkurrencer, sælges eller på anden måde overdrages i forbindelse med kommerciel virksomhed uden skriftlig aftale.
Billetter må ikke kopieres eller på anden vis anvendes flere gange.
Kørestolsbrugere kan købe billetter til vores kørestolspladser. Der er et begrænset antal kørestolspladser tilgængelige i hver sal, og antallet afhænger af salens kapacitet.
Du kan selv bestille dine kørestolsbilletter via vores hjemmeside, hvis du bliver oprettet som kørestolsbruger eller ledsager. Kontakt os på mail: billet@odenseteater.dk eller på telefon: 66 12 00 52 – her vil vi også kunne hjælpe dig med køb af billetter, hvis du foretrækker dette.
Ifølge forbrugeraftalelovens § 18 stk. 2 nr. 4 og 12 gælder der ingen fortrydelsesret for køb af billetter eller tilkøb, herunder mad og drikkevarer.
Ret til ændringer af spilleperiode og -tidspunkter forbeholdes. Billetter, der ikke benyttes pga. sygdom, vejrforhold eller lignende, refunderes ikke.
Fortryder du valg af spilledag eller forestilling, bytter vi gerne dine billetter – henvendelsen skal ske senest kl. 14 sidste hverdag før forestillingen.
Dine billetter kan ombyttes til en anden spilledag til samme forestilling eller et gavekort, men ikke til kontanter. Ved ombytning betales serviceomkostninger på 25 kr. per billet.
Du kan ombytte dine billetter ved at sende en mail til billet@odenseteater.dk eller ved at ringe til vores billetservice på telefon 66 12 00 52 i åbningstiden. Her kan du også ombytte ved personligt fremmøde.
Via din kvittering kan du også selv ombytte dine billetter. Her betales ligeledes serviceomkostninger på 25 kr. per billet.
Du kan anvende vores gavekort til køb af billetter til de arrangementer, der fremgår af vores program på vores hjemmeside. Restbeløb på gavekort kan anvendes til fremtidige køb. Gavekort kan anvendes i tre år fra det tidspunkt, hvor gavekortet er blevet udstedt.
Tabte eller bortkomne gavekort erstattes ikke.
Køb af gavekort, der er foretaget på vores hjemmeside, kan fortrydes i 14 dage efter købet.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du modtog det købte.
Varigheden på gavekortet kan forlænges inden for gyldighedsperioden mod betaling af gebyr på 35 kroner.
Ombytning af billetter til gavekort mod gebyr på 25 kr. + billetgebyr - i alt 35 kroner.
Du betaler for dine køb umiddelbart ved bestillingen. Dit køb er bindende, når vi har modtaget og registreret betalingen. Kommunikation vedrørende elektronisk betaling sker i krypteret form. Information vedrørende dit betalingskort sendes direkte til kortindløseren (Nets).
Vi leverer digitale billetter og gavekort til den e-mailadresse, som du har oplyst i købsprocessen/ved bestillingen eller som fysiske billetter/gavekort, hvis du handler i vores billetsalg og ønsker at få udleveret fysiske billetter/gavekort.
Hvis du ikke har modtaget en kvitteringsmail eller billetterne indenfor 24 timer efter, at du har foretaget købet, skal du kontakte vores kundeservice. Inden du kontakter kundeservice, beder vi dig undersøge, om kvitteringsmailen eller dine billetter er i din spam-indbakke.
Vi tager et billetgebyr på 10 kr. pr. billet. Dette dækker de administrative og systemmæssige omkostninger ved billethåndteringen.
Hvis det er muligt at vælge fysisk levering af billetter eller gavekort, vil oplysninger og omkostninger fremgå af købsprocessen.
Det kan være nødvendigt, at Odense Teater eller en ekstern arrangør ændrer et arrangement efter, at billetterne til arrangementet er blevet sat til salg. Der kan for eksempel dreje sig om ændringer af:
Odense Teater forbeholder os retten til at foretage ændringer af vores arrangementer, uden at ændringerne udgør misligholdelse af vores forpligtelser, mangler ved arrangementet eller aflysning af arrangementet. Vi er ikke forpligtet til at orientere dig om ændringer af et arrangement inden arrangementets start, og ændringer kan foretages helt indtil starten eller i visse tilfælde under arrangementet.
I tilfælde af, at vi eller en ekstern arrangør ikke kan gennemføre et arrangement, vil arrangementet blive aflyst. Aflysninger kan efter omstændighederne ske helt op til et arrangements start. Aflysninger kan f.eks. forekomme pga. sygdom eller tekniske problemstillinger.
Ved aflysning af et arrangement, som vi har arrangeret, refunderer vi billetprisen til dig.
Hvis et arrangement kun kan gennemføres med et begrænset publikum, aflyses arrangementet for de resterende gæster, som får refunderet billetprisen.
Hvis der er tale om en aflysning besluttet af Odense Teater, refunderes billetprisen samt billetgebyr. Hvis der er tale om aflysning på grund af nationale restriktioner, refunderes alene billetprisen.
Vi refunderer ikke billetter til arrangementer, der er arrangeret af en ekstern arrangør. Dette skal håndteres af arrangøren.
Odense Teater har ret at annullere udstedte billetter, hvis billetten er udstedt som følge af en fejl eller billetten senere er blevet ugyldig f.eks. som følge af aflysning af arrangement eller erstatning af bortkommen billet.
Odense Teater kommunikerer digitalt via mail og sms. Derfor anbefaler vi, at du altid har de korrekte oplysninger i din brugerprofil, eller at du kontakter vores kundeservice, hvis du skifter mailadresse eller telefonnummer i perioden mellem billetkøbet og arrangementet, så vi har de bedste muligheder for at holde dig opdateret vedrørende arrangementet.
Odense Teater vil altid forsøge at kontakte dig via mail og sms, hvis der sker eventuelle ændringer eller aflysninger.
Odense Teater påtager sig ikke ansvaret for det indirekte tab, som du måtte have i forbindelse med ændringer af datoen eller tidspunktet for et arrangement eller i forbindelse med, at et arrangement aflyses.
Odense Teater er ikke ansvarlige for f.eks. de udgifter til rejse eller ophold, som du måtte have afholdt i forbindelse med arrangementet.
Alle henvendelser skal ske til vores kundeservice, som du kan kontakte på mail: billet@odenseteater.dk eller på telefon: 66 12 00 52.
Når du køber billetter hos Odense Teater, behandler vi oplysninger omkring dig. Dette er nødvendigt for at kunne levere din billetter. Vi overlader kun personoplysninger til vores billetleverandører i henhold til gældende ret, indgåede databehandleraftaler eller databehandlervilkår.
Personoplysningerne opbevares i maksimalt 5 år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi sender og opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.
Oplysninger afgivet til Odense Teater sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Ifølge persondataloven har du ret til at gøre indsigelse mod registreringen, ligesom du også har ret til at se, hvilke oplysninger vi har registreret om dig.
Se i øvrigt vores Data- og Privatlivspolitik på vores hjemmeside.